dinsdag 18 oktober 2016

Monster van ecoline en inkt

betekenis:

Geef aan op welke manier je de inhoud van de opdracht hebt verwerkt? Vertel daarbij ook welke associaties je hebt gehad bij het onderwerp.

De opdracht was om een angstaanjagend monster te tekenen. Ik vond dit een leuke opdracht, omdat je alle kanten uit kan, zolang het maar een monster is. Als ik aan een monster denk, dan denk ik aan groot, een enge blik, grote poten en niet aaibaar. 

 Vorm:

Leg aan de hand van je resultaat uit welke beeldaspecten je hebt toegepast. Waar in het werk is dat goed te zien? (eventueel detailfoto’s toevoegen).

Ik heb geprobeerd mijn monster vanuit kikkerperspectief te tekenen, zodat hij enger lijkt. Het is de bedoeling dat hij een beetje over je heen hangt en dat je tegen hem op kijkt. Verder heb ik verschillende motieven gebruikt om het monster er niet aaibaar uit te laten zien. 

Materie:
Met welk materiaal heb je gewerkt? Wat vond je van het gebruik van dat materiaal? Had je een nog andere materialen of gereedschappen willen gebruiken en zo ja waarom?

Ik heb gewerkt met ecoline en Indisch inkt. Ik vond het erg leuk om met dit materiaal te werken, omdat je dit zelf niet zo snel doet en je veel verschillende dingen mee kan doen.
Verder heb ik gewerkt met dik papier, potlood, gum, een dun kwastje en een doekje.
Ik had niet nog ander materiaal willen gebruiken, omdat het zo voldoende was. 


beschouwing:
Welke beelden heb je gebruikt om je te laten inspireren over het onderwerp? Welke beelden hebben je goede informatie gegeven over de beeldaspecten? Welke voorbeelden hebben je op een spoor gezet voor het werken met het materiaal en de techniek? Geef aan waar je dat in het werk duidelijk terugziet (eventueel detailfoto’s toevoegen).
 

Ik heb beelden van verschillende monsters en enge dieren bekeken. Verder zijn er tijdens de les nog een filmpje en verschillende foto’s laten zien. Het viel mij op dat de dieren/monsters allemaal schubben en puntige vormen hadden.  Ik heb de keuze gemaakt om een soort leguaan met stekels te maken.  

Werkwijze:
Had je al eens eerder met dit materiaal en deze techniek gewerkt? Wat heb je daarover nieuw ontdekt? Wat vond je lastig? 

Ik heb al eens eerder met deze materialen en deze technieken gewerkt op de middelbare school en de basisschool. Ik heb er niets nieuws over ontdekt.
Ik vond het lastig om precies genoeg inkt op de pen te doen. Als je er te veel op doet dan komt er een vlek op het papier, als je er te weinig inkt op doet dan kun je er niet mee tekenen. Ik wist al hoe dit zat en kon hier goed mee omgaan.


Onderzoek:
Beschrijf en laat met beelden zien welke stappen je in het werkproces hebt gezet. Welke keuzes heb je gemaakt en waarom? Hoe heb je de andere 5 componenten in dit proces meegenomen?

Eerst heb ik het monster geschetst. 

Daarna ben ik de schubben en patronen gaan invullen met Indisch inkt. Ik heb geen lijnen getrokken, alleen patronen gemaakt. 

 Vervolgens heb ik het monster ingekleurd met ecoline. Ik heb verschillende kleuren ecoline door elkaar heen gebruikt, waardoor er een leuk effect is ontstaan. Geel, oranje en roze. Deze kleuren heb ik gekozen, omdat ik wilde dat het monster opvallend is en afschrikt. Daarna heb ik de achtergrond opgevuld met blauwe en groene ecoline.



Wat vind je geslaagd? Leg uit.
Ik vond dat het goed gelukt is, het monster ziet er eng uit en de patronen zijn goed gelukt

Wat kon beter? Waarom?

Het monster kon nog wel iets meer in kikkerperspectief getekend worden, zodat het nog iets enger wordt.


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten